Cum îţi taie capul vs documetare (avocado în apartament)

După o lungă pauză de îngrijit plante, m-am apucat să-mi înfrumuseţez casa cu flori.

În primăvara anului 2015 am aflat, de la un prieten, că poţi să obţii o plantă dintr-un sâmbure de avocado. Nu m-am documentat, am făcut doar ce am reţinut.

Am tăiat fructul, am scos sâmburele, l-am pus într-un pahar cu apă şi                               i-am înfipt 4 scobitori ca să-l susţină deasupra apei. Nu citisem nimic despre plantarea unui sâmbure de avocado, de fapt, nici nu ştiam că există informaţii despre asta. Ii schimbam apa săptămânal.

 

După vreo lună, timp în care nu se întâmplase nimic cu sâmburele meu, am mai pus alţi doi sâmburi în apă. De data aceasta am respectat reţeta. Aceşti doi sâmburi, puşi ca la carte, nu au făcut nimic timp de vreo trei luni. Nimic nu se întâmpla, aveam doi sâmburi înfipţi în scobitori pe pervaz şi atât.

Intre timp, primului avocado îi dăduse rădăcinile şi cam prin iunie îi apăruse primul lăstar. După vreo patru-cinci luni, aveam un lăstar de vreo patru cm. Prin august, planta mea avea aceeaşi dimensiune, dar cu rădăcini mult mai groase. Am căutat, pe net, să văd care sunt paşii următori în dezvoltarea plantei. Ghici ce? Era timpul s-o plantez în pământ. Am cumpărat ghiveci, pământ, am plantat firicelul de avocado şi i-am lăsat       sâmburele afară. Cam în vreo două săptămâni, au apărut alte două frunzuliţe. Planta era acum pe drumul cel bun, scăpase de orice pericol. Prin decembrie avea în jur de vreo douăzeci-douăzeci şi cinci de cm.

In acest timp, eu mă documentam cum arată planta la alţi oameni. Să văd daca o să-mi plac­ă s-o am în casă pe termen lung. Am găsit două tipuri de avocado crescut din sâmbure: unul este crescut de oameni în apartament. Avocado arată ca o creangă subţire, lungă, cu frunze mari, cam urăţel după părerea mea. Si celălalt tip de avocado crescut în sere. De data aceasta am găsit plante ramificate, cu frunze sănătoase. Deci se ramifică, dar cum? Simplu, îi rupi vârful cam de unde vrei să apară alţi lăstari. Procedeul acesta îl repeţi la fiecare ramură, creând o coroană bogată dar nu foarte înaltă.

Aşa arată planta mea acum.

 

 

Lasă un răspuns

